Ostatnio na naszym forum
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Hellburn, napisano 11 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Ciekawostki

Mechanika

W Heroes II miała również znaleźć się opcja czekania, którą bardzo dobrze znamy i często wykorzystujemy w Heroes III. Co więcej, kod odpowiedzialny za tę funkcję wciąż znajduje się w grze, lecz jest nieaktywny. Problem leży również po stronie SI, która nie umie z niej korzystać. Łatwo więc się domyślić, że bitwy prowadzone z użyciem 'czekaj' stałyby się dziecinnie proste.

W grze istnieje także kod odpowiadający za dodanie do armii startowych bohaterów jednostek 3. poziomu. Najprawdopodobniej zrezygnowano z tego rozwiązania z powodu problemów z balansem.

  • Rycerz mógłby startować z 0-4 pikinierami
  • Barbarzyńca mógłby startować z 0-3 wilkami
  • Reszta klas mogłaby startować z 0-2 jednostkami 3. poziomu

Ukryte grafiki

W archiwach gry można znaleźć wiele nieużywanych grafik oraz animacji. Te trzy dość mizernie prezentujące się grafiki cmentarza na różnych terenach nie są dostępne z poziomu edytora map... ALE może się zdarzyć, że generując losową mapę komputer skorzysta z tych zasobów i postawi gdzieś te lokacje.

Cztery najznakomitsze artefakty: Tarcza, Korona, Kostur oraz Złota gęś, doczekały się ikon na mapie przygody. Nie wiadomo dlaczego akurat te, a nie pozostałe (element kampanii?).

Z artefaktami związana jest też ciekawostka pośrednio dotycząca Legendarnego berła. We wczesnych wydaniach The Price of Loyalty grafika po prawej zastępowała obraz Najznakomitszego kosturu. W kolejnych wydaniach ten drobny błąd wizualny zniknął bez śladu.


W archiwach znajduje się wiele ikon zaklęć, prawdopodobnie pierwszych pomysłów dotyczących ich nowego wyglądu. Jednakże dwie z nich możemy oglądnąć w całej okazałości.
Podczas gdy przy szarej postaci jasne jest, że emblemat ten dotyczy umiejętności meduz - Skamienienia - to drugi obrazek, niebieska butelka, wzbudza prawdziwą ciekawość. Niektórzy spekulują, że to właściwie wczesna wersja Paraliżu. Warto jednak zauważyć, że animacja wspomnianego zaklęcia również jawi się w innych kolorach. Bardziej prawdopodobną teorią jest to, że miała to być alternatywa dla innego zaklęcia, np. Uleczenia... lub całkowicie nowy czar, który z niewiadomych przyczyn nie został zaimplementowany w grze.

Gra zawiera dwa warianty Gildii magów w mieście Czarnoksiężnika. Gildia po lewej była widoczna na wszelkich promocyjnych materiałach, ale to budynek po prawej trafił do finalnej wersji gry. Ponownie - powody nie są znane. Wielka szkoda, gdyż grafika ta jest wyraźnie w gorszej jakości - jakby robiona na szybko. Na dodatek posiada błąd wizualny związany z padaniem cienia.



Wersja przedpremierowa

Wiemy co nieco o wcześniejszych projektach jednostek. Przygarbieni pikinierzy, muskularni mistrzowie miecza oraz krzyżowcy ze stylowo ukształtowanymi naramiennikami zostali (chyba przez przypadek) umieszczeni w instrukcji dołączonej do gry. Krzyżowiec pojawia się również na kilku promocyjnych zrzutach ekranu.


Z przedstawionymi grafikami feniksów oraz ropuchy wiąże się historia, którą opowie nie kto inny jak Tracy Iwata, jedna z ówczesnych grafików New World Computing:
"[...]Tak, to ewolucja projektu feniksa, i tak - to projekt ropuchy, która została później zastąpiona przez dzika. Dostałam listę stworzeń do zrobienia i rozmiar obrazka, na których mam je umieszczać. Niektóre ze stworzeń przechodziły pewne modyfikacje zanim zostały zatwierdzone, ale pamiętam, że feniks miał tych poprawek bardzo dużo. Pierwszy wyglądął trochę jak indyk oraz jego poza przypominała smoczą, drugi wyglądał zbyt muskularnie (wskutek użycia sylwetki roka), wreszcie udało nadać mu pożądany wygląd, który został zaakceptowany[...]"

Nie tylko jednostki ulegały modyfikacjom. Tu mamy przykład bohatera o imieniu Rogrog, którego oprócz lekkiej zmiany portretu spotkało również przechrzczenie na Brata Braxa. I - przechodząc do imion - bohater ten nie był osamotniony. Poniżej prezentujemy listę bohaterów z wersji beta, którym przytrafił się identyczny los:

  • Jilana stała się Dawn
  • Auroc stał się Flintem
  • Demonum stał się Halonem
  • Samantha stała się Kalindrą
  • Mektin stał się Mandigalem
  • Markesha stała się Myrą
  • Sortu stał się Sarakinem
  • Jofuluk stał się Wilfrey'em
  • Kenya stała się Celią
  • Cavenessa stała się Charity
  • Jodea stała się Darlaną
  • Cirivan stał się Ranloo
  • Oornashevlik stał się Rialdo
  • Moora stała się Roxaną
  • Rogrog stał się Zamem
  • Logrim stał się Zomem
  • Sither stała się Jaclyn
  • Skoran stał się Alamarem
Ten ostatni nawet ostał się w samouczku, który można uruchomić poprzez wczytanie gry jednoosobowej o tytule "Trening".

Aby zobaczyć inne ciekawostki, które nie znalazły miejsca w tym dziale, zapraszamy do Galerii.

Część artykułu powstała na podstawie materiałów zamieszczonych w temacie na Heroes Community. Grafiki feniksów oraz ropuchy zostały udostępnione przez Kwasową Grotę.