Ostatnio na naszym forum
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Hellburn, napisano 11 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Artefakty

W grze można spotkać aż 98 unikalnych artefaktów (w tym 8 artefaktów specjalnych). Choć ponad 1/3 z nich została po prostu przeniesiona z części pierwszej, to twórcy gry postarali się i dołożyli prawie dwa razy więcej nowych przedmiotów.

Artefakty można zdobyć na wiele sposobów: można je znaleźć w skrzyniach ze skarbami, można je otrzymać w pewnych lokacjach jako nagrodę, można je też po prostu podnieść na mapie przygody. Z ostatnią z wymienionych sytuacji związane są pewne prawdopodobieństwa. Bohater zabierając artefakt z ziemi ma:

  • 48% szansy na zabranie go za darmo
  • 6% szansy na spełnienie wymogu posiadania talentu Dowodzenie
  • 6% szansy na spełnienie wymogu posiadania talentu Mądrość
  • 20% szansy na wykupienie artefaktu:
    Poziom 1 - 2000 szt. złota
    Poziom 2 - 2500 szt. złota + 3 szt. losowego zasobu
    Poziom 3 - 3000 szt. złota + 5 szt. losowego zasobu
  • 20% szansy na stoczenie bitwy o artefakt:
    Poziom 1 - 50 rozbójników, walki nie da się uniknąć
    Poziom 2 - 1 paladyn, krzyżowiec, cyklop, dżinn
    Poziom 3 - 1 kościany, zielony, czerwony lub czarny smok, olbrzym, tytan

Warto zauważyć, że Zwoje z zaklęciami zawsze otrzymamy za darmo oraz nigdy nie będziemy musieli walczyć z feniksami. Bohaterowie mają też tylko 14 miejsc w ekwipunku. Po wypełnieniu plecaka, próba zdobycia artefaktu spełznie na niczym.

Wspomniane osiem artefaktów specjalnych to tak zwane artefakty najznakomitsze. Znalezienie ich wymaga odkrycia wszystkich elementów układanki, co często bywa dość trudnym i czasochłonnym zajęciem. Jednakże premie, które wynikają z ich posiadania są warte tego wysiłku.

Ostatnią rzeczą, którą warto tutaj przytoczyć jest kwestia synergii między artefaktami. W Heroes II panuje zasada, że kumulują się efekty wyłącznie tych artefaktów, które zwiększają współczynniki podstawowe, tj. atak, obronę, moc zaklęć oraz wiedzę. Posiadanie dwóch bliźniaczych artefaktów premiujących inny element, np. Buty podróżnika zwiększające ruch po lądzie, zostanie potraktowane przez grę tak, jakby użytkownik korzystał wyłącznie z jednego takiego przedmiotu.