Ostatnio na naszym forum
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Hellburn, napisano 11 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Oddziały Rycerza

Poziom 1 - Chłop

Chłop Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
1
1
1
1
bardzo niska (2)
20
12
33
● brak zdolności specjalnych
Komentarz: Niestety najsłabsza jednostka w grze - mięso armatnie dla absolutnie wszystkich. Nie są groźni nawet w bardzo dużych grupach. Jednak warto zauważyć, że posiadają pewne taktyczne znaczenie – dla Nekromanty oczywiście.

Poziom 2 - Łucznik i łowca

Łucznik 5
3
2 - 3
10
bardzo niska (2)
150
8
312
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
5
3
2 - 3
10
średnia (4)
200
8
463
Łowca
● strzela, 12 strzałów Zdolności strzela dwukrotnie, 24 strzały
Komentarz: Jedyne strzelające jednostki w mieście Rycerza. Standardowy atak, niska obrona, bardzo mała ilość punktów życia, a do tego bardzo niska szybkość czynią z nich jednostkę raczej mało użyteczną. Wróg często zdąży ich zaatakować zanim wystrzelą.
Przy ulepszeniu sytuacja znacząco polepsza się - płacimy za nich 50 sztuk złota więcej, a co otrzymujemy w zamian? Pod względem statystyk – zbawienne 2 punkty szybkości, ale ponadto łowcy w odróżnieniu od łuczników mogą oddać dwa strzały. Jeśli tylko zdołają wystrzelić, to stanowią cenne wsparcie dla Rycerza.

Poziom 3 - Pikinier i weteran

Pikinier 5
9
3 - 4
15
średnia (4)
200
5
639
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
5
9
3 - 4
20
duża (5)
250
5
824
Weteran
● brak zdolności specjalnych Zdolności ● brak zdolności specjalnych
Komentarz: Średnia jednostka piechoty, bardziej przydatna w obronie niż w ataku. Mają trochę mało punktów zdrowia, ale ze względu na dużą wartość punktów obrony mogą być użyteczni. Za 50 sztuk złota dostajemy całkiem niezłe ulepszenie: szybkość wyższa o 1 oraz 33% więcej punktów życia. Teraz weterani mogą być jeszcze bardziej defensywną jednostką.

Poziom 4 - Zbrojny i mistrz miecza

Zbrojny 7
9
4 - 6
25
średnia (4)
250
4
1130
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
7
9
4 - 6
30
duża (5)
300
4
1350
Mistrz miecza
● brak zdolności specjalnych Zdolności ● brak zdolności specjalnych
Komentarz: Kolejna jednostka bardziej defensywna niż ofensywna. Trochę silniejsi od weteranów, a za tę samą cenę, mogą okazać się przydatni, także w ataku. Przy ulepszeniu, za 50 sztuk złota otrzymujemy nieco więcej punktów życia i większą szybkość. Niewiele zyskują, ale grając zamkiem Rycerza można sobie pozwolić na ten wydatek.

Poziom 5 - Konny i czempion

Konny 10
9
5 - 10
30
bardzo duża (6)
300
3
1830
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
10
9
5 - 10
40
super duża (7)
375
3
2273
Czempion
● brak zdolności specjalnych Zdolności ● brak zdolności specjalnych
Komentarz: Dość dobra jednostka, ale jej największe zalety to naprawdę niska cena (dwukrotnie mniejsza niż innych jednostek 5. poziomu!) oraz bardzo duża szybkość. Poza tym jest to statystycznie jedyna jednostka bardziej ofensywna niż defensywna w armii Rycerza. Trochę mało obrażeń i punktów życia, ale to zdecydowanie więcej warte niż cena, jaką przyjdzie nam zapłacić.
Za naprawdę niewielką sumę 75 sztuk złota konni stają się jeszcze lepsi - bardzo dobre ulepszenie (podobne do tego u weteranów): +33% punktów życia i jeszcze większa szybkość (super duża). Teraz bardzo często to czempioni będą pierwsi ruszać do ataku na polu bitwy (pod tym względem konkurują wyłącznie z feniksami), mają przez to duże zastosowanie taktyczne w ataku.

Poziom 6 - Paladyn i krzyżowiec

Paladyn 11
12
10 - 20
50
duża (5)
600
2
4704
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
11
12
10 - 20
65
bardzo duża (6)
1000
2
5822
Krzyżowiec
● atakuje dwukrotnie Zdolności ● atakuje dwukrotnie
niewrażliwy na klątwy
zadaje podwójne obrażenia nieumarłym
Komentarz: Najtańsza jednostka 6. poziomu (pięciokrotnie tańsza niż zielony smok i średnio dwukrotnie tańsza niż inne jednostki 6. poziomu). Niestety zadaje najmniejsze obrażenia, które mogą się nieco zwiększyć dzięki podwójnemu atakowi, nie zmienia to jednak faktu, że posiada dosyć niskie statystyki jak na jednostkę ostatniego poziomu. Paladyni mogą być jednak groźni dla jednostek z niższych poziomów.
Za krzyżowców musimy zapłacić 400 sztuk złota więcej, ale i tak są jednymi z najtańszych ulepszonych jednostek 6. poziomu. Ulepszenie daje im +30% punktów życia, bardzo dużą szybkość, odporność na Klątwy i podwójne obrażenia przeciwko nieumarłym. Stanowią bardzo cenne wsparcie dla armii Rycerza, ale ciągle nie dotrzymują kroku innym jednostkom 6. poziomu...
Powrót do góry