Ostatnio na naszym forum
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Hellburn, napisano 11 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Lokacje lądowe

Obóz najemników
Obóz najemników
Jednorazowo zwiększa parametr ataku bohatera o 1 punkt.
Fort
Fort
Jednorazowo zwiększa parametr obrony bohatera o 1 punkt.
Krąg kamieni
Krąg kamieni
Jednorazowo zwiększa parametr mocy zaklęć bohatera o 1 punkt.
Chatka znachora
Chatka znachora
Jednorazowo zwiększa parametr wiedzy bohatera o 1 punkt.
Arena
Arena
Jednorazowo zwiększa parametr ataku, obrony lub mocy zaklęć bohatera o 1 punkt. Każdy bohater może odwiedzić tylko jedną Arenę.
Xanadu
Xanadu
Jednorazowo zwiększa wszystkie cztery parametry bohatera o 1 punkt. Odwiedzający bohater musi mieć poziom 10 (bez Dyplomacji), poziom 8 (podstawowa Dyplomacja), poziom 6 (zaawansowana Dyplomacja), poziom 4 (mistrzowska Dyplomacja).
Altana
Altana
Jednorazowo zwiększa doświadczenie odwiedzającego bohatera o 1000 punktów.
Drzewo wiedzy
Drzewo wiedzy
34% szans na darmowy awans bohatera o jeden poziom.
33% szans na awans bohatera o jeden poziom za 2000 sztuk złota.
33% szans na awans bohatera o jeden poziom za 10 klejnotów.
Chatka wiedźmy
Chatka wiedźmy
Uczy bohatera losowej zdolności poza Nekromancją.
Fontanna
Fontanna
Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy.
Bożek
Bożek
Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy.
Zaklęty krąg
Zaklęty krąg
Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy.
Świątynia
Świątynia
Zwiększa morale o 2 punkty aż do następnej bitwy.
Oaza
Oaza
Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy oraz przywraca 8 punktów ruchu.
Źródło
Źródło
Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy oraz przywraca 4 punkty ruchu.
Stajnie
Stajnie
Tymczasowo zwiększają ruch bohatera o 4 punkty. Ponadto, jeżeli w armii bohatera znajdują się konni, zostaną oni automatycznie ulepszeni do czempionów.
Fort na wzgórzu
Fort na wzgórzu
Jeżeli w armii bohatera znajdują się krasnoludy, orkowie lub ogry, zostaną oni automatycznie ulepszeni do krasnoludów wojowników, orków wojowników i wielkich ogrów.
Odlewnia
Odlewnia
Jeżeli w armii bohatera znajdują się żelazne golemy, pikinierzy lub zbrojni, zostaną automatycznie ulepszeni do odpowiednio stalowych golemów, weteranów i mistrzów miecza.
Latarnia morska
Latarnia morska
Każda latarnia zwiększa o 5 punktów ruch bohatera na wodzie.
Studnia
Studnia
Raz dziennie przywraca maksymalną liczbę punktów many bohatera.
Studnia artezyjska
Studnia artezyjska
Raz w tygodniu przywraca podwojoną maksymalną liczbę punktów many bohatera.
Kaplica pierwszego kręgu
Kaplica pierwszego kręgu
Uczy losowego czaru 1 poziomu (Księga magii wymagana).
Kaplica drugiego kręgu
Kaplica drugiego kręgu
Uczy losowego czaru 2 poziomu (Księga magii wymagana).
Kaplica trzeciego kręgu
Kaplica trzeciego kręgu
Uczy losowego czaru 3 poziomu (Księga magii oraz Mądrość wymagane).
Teleporty
Teleport Teleport Teleport
Przenosi do drugiego lub innego (jeśli jest ich więcej) teleportu.
Namiot podróżnika
Namiot podróżnika
Zdradza graczowi hasło do bariery o tym samym kolorze, co namiot.
Bariera
Bariera
Blokuje przejście. Znika po podaniu hasła poznanego w Namiocie podróżnika.
Wieża obserwacyjna
Wieża obserwacyjna
Odsłania obszar w promieniu 20 pól od budynku.
Chata maga
Chata maga
Wizyta w Chacie maga odsłania obszar wokół wszystkich Oczu maga, które znajdują się na mapie.
Oko maga
Oko maga
Po wizycie w Chacie maga odsłania obszar 8 pól wokół siebie.
Drogowskaz
Drogowskaz Drogowskaz
Może zawierać jakąś wiadomość.
Wyrocznia
Wyrocznia
Można się tu dowiedzieć wszystkiego o pozostałych graczach.
Obelisk
Obelisk
Odwiedź wszystkie obeliski na mapie, aby poznać lokację najznakomitszego artefaktu.
Szkielet
Szkielet
80% szans na brak artefaktu.
20% szans na znalezienie losowego artefaktu.
Wieża alchemika
Wieża alchemika
Można tu za symboliczną opłatą - 750 sztuk złota za przedmiot - pozbyć się przeklętych artefaktów.
Więzienie
Więzienie
Można tu uwolnić bohatera, który automatycznie się przyłączy. Jeżeli gracz posiada 8 herosów, więzienie pozostaje nietknięte.
Wóz
Wóz
10% szans na brak artefaktu lub surowca.
40% szans na znalezienie losowego artefaktu 1 poziomu. Jeżeli nie ma miejsca w ekwipunku bohatera, nic nie otrzymujemy.
50% szans na znalezienie 2 do 5 sztuk losowego surowca (poza złotem).
Szopa
Szopa
Jednorazowo dostarcza odwiedzającemu graczowi 1 do 4 sztuk losowego surowca (poza złotem).
Magiczny ogród
Magiczny ogród
Raz w tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 500 sztuk złota albo 5 klejnotów. Szanse wynoszą po 50%.
Wiatrak
Wiatrak
Raz w tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 2 sztuki losowego surowca (poza drewnem i złotem).
Młyn wodny
Młyn wodny
W pierwszym tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 500 sztuk złota. Co tydzień dostarcza odwiedzającemu graczowi 1000 sztuk złota.
Faktoria handlowa
Faktoria handlowa
Można tu wymieniać zasoby. Faktoria handlowa oferuje takie same ceny jak w przypadku posiadania 3 targowisk.
Tartak
Tartak
Po przejęciu generuje 2 sągi drewna dziennie.
Laboratorium
Laboratorium
Po przejęciu generuje 1 uncję rtęci dziennie.
Kopalnia rudy
Kopalnia rudy
Po przejęciu generuje 2 rudy dziennie.
Kopalnia siarki
Kopalnia siarki
Po przejęciu generuje 1 uncję siarki dziennie.
Kopalnia kryształów
Kopalnia kryształów
Po przejęciu generuje 1 kryształ dziennie.
Kopalnia klejnotów
Kopalnia klejnotów
Po przejęciu generuje 1 klejnot dziennie.
Kopalnia złota
Kopalnia złota
Po przejęciu generuje 1000 sztuk złota dziennie.
Opuszczona kopalnia
Opuszczona kopalnia
Po pokonaniu strażników (30-60 duchy) zamienia się w kopalnię złota.
Sfinks
Sfinks
Sfinks zadaje zagadkę. Gdy gracz odpowie poprawnie czeka go nagroda. Gdy odpowiedź będzie zła, bohater odwiedzający ginie.
Jaskinia demona
Jaskinia demona
Gracz ma możliwość stoczenia walki z 8 żywiołakami ziemi lub "demonem". W razie wygranej z żywiołakami gracz otrzymuje 2500 sztuk złota.
Walka z demonem to małe ryzyko, gdyż wygrana bądź przegrana jest losowana przez komputer:
30% szans na przegraną - gracz musi wykupić się 2500 sztukami złota lub zginie; 30% szans na wygraną - bohater otrzymuje 1000 punktów doświadczenia
30% szans na wygraną - 1000 punktów doświadczenia + 2500 sztuk złota
10% szans na wygraną - 1000 punktów doświadczenia + losowy artefakt.
Cmentarz
Cmentarz
Po pokonaniu strażników (100 zmutowanych zombie) gracz otrzymuje 1000 sztuk złota oraz 1 losowy artefakt. Ponowne odwiedziny skutkują karą -1 do morale aż do następnej bitwy.
Piramida
Piramida
Po pokonaniu strażników (30 królewskich mumii, 20 wampirzych lordów) gracz otrzymuje losowe zaklęcie 5 poziomu (Księga magii oraz Mądrość wymagane). Ponowne odwiedziny skutkują karą -2 do szczęścia aż do następnej bitwy.
Powrót do góry