Ostatnio na naszym forum
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Hellburn, napisano 11 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Ruch po mapie przygody

Wszyscy bohaterowie mają każdego dnia do wykorzystania ściśle określoną liczbę punktów ruchu. Jej wielkość waha się przeważnie między 10 a 15 punktami i zależy przede wszystkim od szybkości najwolniejszego oddziału w armii na początku tury. Heros, któremu towarzyszą krasnoludy, będzie mógł przebyć dużo mniejszą drogę niż taki, który ma w swych szeregach wyłącznie feniksy. Zależność między szybkością najwolniejszej jednostki, a dzienną pulę punktów ruchu przedstawia poniższa tabela. W przypadku podróży po wodzie, lub gdy bohater z jakiegoś powodu nie posiada żadnej jednostki, pula punktów ruchu wynosi 15.

Szybkość
najwolniejszej
jednostki

Punkty ruchu

2 10
3 11
4 12
5 13
6 14
7 15

Koszt przebycia jednej kratki ruchu w pionie lub poziomie, w zależności od typu pola, po którym się poruszamy, oraz poziomu umiejętności znajdowanie drogi, prezentuje następująca tabela. Ruch po skosie zabiera 50% więcej ruchu.

Typ pola

Poziom znajdowania drogi

Brak

Poziom 1

Poziom 2

Poziom 3

Droga 0.75 0.75 0.75 0.75
Trawa, ziemia, lawa 1.00 1.00 1.00 1.00
Plaża, pustkowie 1.25 1.00 1.00 1.00
Śnieg 1.50 1.25 1.00 1.00
Bagno 1.75 1.50 1.25 1.00
Pustynia 2.00 1.75 1.50 1.00

Istnieje kilka lokacji oraz artefaktów, które mogą przywrócić, a także tymczasowo lub trwale zwiększyć pulę punktów ruchu bohatera.