Ostatnio na naszym forum
  • Pokręcona mapa do Heroes II
    Autor: Roshalina, napisano 23 czerwca 2018 Przejdź
  • Ciekawostki z Heroes I oraz II
    Autor: Genjer2021s, napisano 2 stycznia 2018 Przejdź
  • Gra online
    Autor: Dybek, napisano 5 października 2017 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Dream of Ana
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Gyros Too!
    Autor: m00se, dodano Zobacz
  • Unholy King I
    Autor: DelphiUniverse, dodano Zobacz

Ruch po mapie przygody

Wszyscy bohaterowie mają każdego dnia do wykorzystania ściśle określoną liczbę punktów ruchu. Jej wielkość waha się przeważnie między 10 a 15 punktami i zależy przede wszystkim od szybkości najwolniejszego oddziału w armiii. Heros, któremu towarzyszą krasnoludy, będzie mógł przebyć dużo mniejszą drogę niż taki, który ma w swych szeregach wyłącznie feniksy. Zależność między szybkością najwolniejszej jednostki, a dzienną pulą punktów ruchu przedstawia poniższa tabela.

Szybkość
najwolniejszej
jednostki

Punkty ruchu

2 10
3 11
4 12
5 13
6 14
7 15

Każde przebyte pole w pionie i poziomie obniża pulę ruchu o 1, natomiast chodzenie po skosie odejmuje 1,5 punkta. Na te wartości wpływaja teren, po którym porusza się nasz bohater:

  • Bohaterowie będą się swobodnie poruszać po trawie, ubitej ziemi oraz lawie
  • Plaża oraz pustkowie spowolnią o 20%
  • Kara do ruchu po ośnieżonych terenach wynosi 35%
  • Zwiedzanie bagien będzie wiązać się ze stratą 45% punktów ruchu
  • Trudne, pustynne warunki sprawią, że bohater będzie poruszać się na tym terenie o 50% wolniej

Inaczej sprawa ma się na wodzie - dzienna pula punktów ruchu nie zależy od szybkości jednostek bohatera i jej wielkość to 15 punktów.

Z drugiej strony, jeżeli dostrzeżemy w jakimś miejscu wydeptaną ścieżkę warto skierować kroki właśnie ku niej, bowiem podróżowanie po drodze potrafi wydłużyć ruch o 25%. Ponadto, istnieje kilka lokacji oraz artefaktów, które mogą przywrócić, a także tymczasowo lub trwale zwiększyć pulę punktów ruchu bohatera. Umiejętność Znajdowanie drogi skutecznie zniweluje wszelkie kary wynikające z podróżowania po trudnym terenie.