Gdy na polu bitwy znajdują się zielone/czerwone/czarne smoki lub krasnoludy/krasnoludy wojownicy, istnieje szansa, że rzucenie masowego czaru nie powiedzie się – zaklęcie zostanie odparte, o czym zostaniemy poinformowani efektem dźwiękowym. Dotyczy to zarówno zaklęć pozytywnych jak i negatywnych. Sytuacja ta ma najczęściej miejsce na początku bitwy, gdy jedna z wymienionych jednostek znajduje się na pierwszej pozycji w armii bohatera.
Pozytywne lub negatywne efekty zaklęć aktywne przed śmiercią oddziału, będą dalej w mocy po wskrzeszeniu tego oddziału.
Spowolnione jednostki latające mogą mieć problem z omijaniem przeszkód na polu bitwy. W rezultacie (w specyficznych warunkach), mogą zostać nawet pozbawione możliwości ruchu.
Jednostki dwupolowe (a w szczególności dwupolowe latające) przy ataku mogą zatrzymać się nie w tym miejscu, które wskazał gracz.
Jednostki dwupolowe nie mogą przejść jednego pola w linii poziomej, do przodu.
Wskrzeszenie dwupolowej jednostki, podczas gdy na jej zwłokach leży martwy oddział przeciwnika, bądź jednopolowa jednostka gracza, czyni tą jednostkę nieśmiertelną (i niewidzialną) do momentu jej przemieszczenia.
Jednostki sporadycznie zachowują się jakby były pod wpływem czaru Szał Bitewny.
Niekiedy oddział będący pod wpływem Szału Bitewnego atakuje jednostki znajdujące się nieco dalej niż najbliższy cel.
Podczas strzału lisza w jednostkę dwupolową, obszar chmury zostaje wycentrowany na tylnym polu tej jednostki, przez co oddziały stojące PRZED dwupolowym stworem nie odniosą obrażeń.
Gra blokuje się przy wpisywaniu haseł do bram z polskimi znakami. Należy przy takiej sytuacji wcisnąć Shift+Ctrl by odblokować grę.
Bohater nie może odwiedzić więcej niż 32 drzew wiedzy (reszta przestaje działać i zachowuje się jakby je już odwiedzono).
Przy awansie z poziomu 75 bohater przeskakuje na poziom 96.
Z poziomu 96 za pomocą Drzewa wiedzy bohater otrzymuje poziom 0, natomiast wygrywając bitwę – 290.
Z poziomu 290 – przy pomocy Drzewa wiedzy bohater awansuje na poziom 65, wygrywając bitwę – 472.
Kolejne awanse, niezależnie od sposobu – zerują poziom.
Opisy artefaktów Piorunochron oraz Hełm błyskawic sugerują, że ich posiadanie wpływa na wszelkie zaklęcia błyskawic. W rzeczywistości, premię otrzymuje (bądź zostaje osłabiona) tylko zwykła, pojedyncza Błyskawica.
Opis artefaktu Łamacz mieczy jest błędny.
Grafika lokacji Sfinks jest lekko "przycięta".
Grafiki dróg na mapie przygody nie wyświetlają się prawidłowo, gdy są narysowane blisko siebie.
Zaklęcia Nawiedzenie, Ustaw strażnika powietrza, Ustaw strażnika ognia, Ustaw strażnika wody oraz Ustaw strażnika ziemi osiągają maksymalną siłę przy mocy zaklęć równej 51 – kolejne punkty mocy zaklęć nie mają wpływu na liczbę przyzywanych strażników.