Wszyscy bohaterowie mają każdego dnia do wykorzystania ściśle określoną liczbę punktów ruchu. Jej wielkość waha się przeważnie między 10 a 15 punktami i zależy przede wszystkim od szybkości najwolniejszego oddziału w armii na początku tury. Heros, któremu towarzyszą krasnoludy, będzie mógł przebyć dużo mniejszą drogę niż taki, który ma w swych szeregach wyłącznie feniksy. Zależność między szybkością najwolniejszej jednostki, a dzienną pulę punktów ruchu przedstawia poniższa tabela. W przypadku podróży po wodzie, lub gdy bohater z jakiegoś powodu nie posiada żadnej jednostki, pula punktów ruchu wynosi 15.
Szybkość
|
Punkty ruchu |
2 | 10 |
3 | 11 |
4 | 12 |
5 | 13 |
6 | 14 |
7 | 15 |
Koszt przebycia jednej kratki ruchu w pionie lub poziomie, w zależności od typu pola, po którym się poruszamy, oraz poziomu umiejętności znajdowanie drogi, prezentuje następująca tabela. Ruch po skosie zabiera 50% więcej ruchu.
Typ pola |
Poziom znajdowania drogi |
|||
Brak |
Poziom 1 |
Poziom 2 |
Poziom 3 |
|
Droga | 0.75 | 0.75 | 0.75 | 0.75 |
Trawa, ziemia, lawa | 1.00 | 1.00 | 1.00 | 1.00 |
Plaża, pustkowie | 1.25 | 1.00 | 1.00 | 1.00 |
Śnieg | 1.50 | 1.25 | 1.00 | 1.00 |
Bagno | 1.75 | 1.50 | 1.25 | 1.00 |
Pustynia | 2.00 | 1.75 | 1.50 | 1.00 |
Istnieje kilka lokacji oraz artefaktów, które mogą przywrócić, a także tymczasowo lub trwale zwiększyć pulę punktów ruchu bohatera.