Ostatnio na naszym forum
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Tallos, napisano 4 sierpnia 2024 Przejdź
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Magia

W stosunku do pierwszej części serii twórcy dokonali ważnej zmiany w systemie magii. Teraz każdorazowe rzucenie zaklęcia wymaga posiadania odpowiedniej liczby punktów magii (many). Ich maksymalną ilość możemy powiększyć poprzez zdobywanie kolejnych punktów wiedzy u bohatera. Manę można odzyskiwać na kilka sposobów. Można odczekać turę, dzięki czemu zregenerowany zostanie 1 punkt magii (lub więcej, jeśli bohater posiada umiejętność Mistycyzm. Można także odczekać turę stacjonując bohaterem w mieście z wybudowaną Gildią magów lub odwiedzić Studnię by zregenerować punkty many do maksimum.

Wszystkie zaklęcia przechowywane są w Księdze magii i można podzielić na pięć poziomów oraz dwa rodzaje - zaklęcia bitewne oraz zaklęcia podróżne. Oczywistą rzeczą jest też, że im wyższy poziom czaru - tym mocniejsze i potężniejsze będą jego efekty. Oprócz wyżej wspomnianych podziałów, istnieje jeszcze kilka odrębnych, "podrzędnych" kategorii, w których zawierają się tylko niektóre zaklęcia: