Ostatnio na naszym forum
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Tallos, napisano 4 sierpnia 2024 Przejdź
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Oddziały Czarnoksiężnika

Poziom 1 - Centaur

Centaur Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
3
1
1 - 2
5
średnia (4)
60
8
154
● strzela, 8 strzałów
Komentarz: To jedyna jednostka strzelająca z szeregów armii Czarnoksiężnika. Nic specjalnego sobą nie reprezentują, ale mają najwięcej punktów życia pośród wszystkich jednostek 1. poziomu. Mogą być groźne w początkowej fazie rozgrywki.

Poziom 2 - Gargulec

Gargulec Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
4
7
2 - 3
15
bardzo duża (6)
200
6
579
● lata
Komentarz: Na pewno jedna z najlepszych jednostek na 2. poziomie. Bardziej defensywne niż ofensywne, gargulce posiadają bardzo dużą prędkość oraz zdolność lotu. Są wprost stworzone do blokowania wrogich łuczników, a dzięki sporym możliwościom obronnym – mogą wytrzymać kontratak i ewentualny atak innych jednostek wroga.

Poziom 3 - Gryf

Gryf Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
6
6
3 - 5
25
średnia (4)
300
4
1101
● lata
● wielokrotny kontratak
Komentarz: Świetne jednostki, które są bardzo skuteczne zarówno w obronie, jak i w ataku. Zadają całkiem spore obrażenia i posiadają bardzo ciekawą oraz użyteczną umiejętność wielokrotnego kontrataku, która przyda się szczególnie wtedy, gdy wróg będzie chciał kilkakrotnie atakować nasz oddział gryfów. Na pewno ważne wzmocnienie dla Czarnoksiężnika.

Poziom 4 - Minotaur i królewski minotaur

Minotaur 9
8
5 - 10
35
średnia (4)
400
3
1751
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
9
8
5 - 10
45
bardzo duża (6)
500
3
2252
Królewski minotaur
● brak zdolności specjalnych Zdolności ● brak zdolności specjalnych
Komentarz: Bardzo silne i wytrzymałe jednostki 4 poziomu. Świetne zarówno w obronie, jak i w ataku, choć ze względu na największe wśród jednostek tego poziomu obrażenia, najbardziej sprawdzają się, gdy szarżują na armię wroga. Jedynym mankamentem może być niezbyt wysoka prędkość.
Ulepszenie jest nieco kosztowne – 100 sztuk złota, ale likwiduje wspomniany wyżej problem minotaurów. Teraz mają one bardzo dużą szybkość i około 30% więcej punktów życia, co czyni je prawdopodobnie najlepszymi jednostkami 4. poziomu.

Poziom 5 - Hydra

Hydra Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
8
9
6 - 12
75
bardzo niska (2)
800
2
2878
● powstrzymuje kontratak
● atakuje wszystkie przyległe cele
Komentarz: Drogie, bardzo wolne i niewyróżniające się zbytnio ani w ataku, ani w obronie, ale gdy tylko dotrą do wroga, stają się potworną bronią. Hydry atakują wszystkie jednostki wokół siebie, mogą zadać ogromne obrażenia i jakby tego było mało – powstrzymują kontratak, a dzięki naprawdę sporej ilości punktów życia, mają szansę dojść do przeciwnika bez zbyt dużych strat. Szkoda tylko, że często walka kończy się zanim zdążą dojść, ale w połączeniu z Teleportem hydry stają się niepowstrzymane.

Poziom 6 - Zielony, czerwony i czarny smok

Zielony smok Czerwony smok Czarny smok
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
12
12
25 - 50
200
średnia (4)
3000 + 1
1
18153
13
13
25 - 50
250
duża (5)
3500 + 1
1
22962
14
14
25 - 50
300
bardzo duża (6)
4000 + 2
1
28144
● lata        ● atakuje przez 2 pola        ● niewrażliwy na magię
Komentarz: Te jednostki prawie nie mają wad. Doskonałe zarówno w ataku, jak i w obronie, zadają potworną wręcz liczbę obrażeń, mają masę punktów życia, latają, atakują przez dwa pola, a w dodatku oprą się nawet najpotężniejszym zaklęciom. Tylko prędkość trochę średnia no i koszty – wprost ogromne z bardzo dużym zapotrzebowaniem na siarkę, a i w złocie niezłą sumkę trzeba wyłożyć na stworzenia oraz ich siedlisko.
Czerwone smoki to kosztowne ulepszenie, także pod względem siedliska – warte wykonania, ale jako ostatnie i tylko wtedy, gdy nie brakuje nam złota na rekrutację innych stworzeń. Stwory otrzymują poprawiony atak i obronę, +25% punktów życia oraz dużą prędkość za 500 sztuk złota.
Czarne smoki to właściwie dokładnie takie samo ulepszenie, tyle, że teraz zwiększa się także koszt w siarce. Ponownie: warte wykonania, ale tylko, jeżeli mamy naprawdę dużo złota. Trzeba zauważyć, że teraz smoki mają bardzo dużą szybkość oraz wprost idealne parametry. Czarne smoki są prawdopodobnie najlepszymi jednostkami w grze, ale jak przystało na najlepszych – musimy sporo zapłacić za proces ich doskonalenia. Według mnie – za taką jakość warto zapłacić nawet tak wysoką cenę.
Powrót do góry