Atak
Obrona Obrażenia Punkty życia Szybkość Koszt Przyrost Wartość AI |
4
2 1 - 2 2 średnia (4) 50 8 129 |
|
● lata
● powstrzymuje kontratak |
||
Komentarz: Bardzo dobra jednostka 1. poziomu. Bardzo krucha, ale szybkość, dobry atak, możliwość latania i co najważniejsze: powstrzymywanie kontrataku czynią rusałki niezwykle użytecznymi. |
6
5 2 - 4 20 bardzo niska (2) 200 6 500 |
Atak
Obrona Obrażenia Punkty życia Szybkość Koszt Przyrost Wartość AI |
6
6 2 - 4 20 średnia (4) 250 6 716 |
||
● 25% szans na odparcie wrogiego czaru | Zdolności | ● 25% szans na odparcie wrogiego czaru | ||
Komentarz: Byłyby chyba najlepszymi jednostkami 2. poziomu, gdyby nie jeden mankament: mała szybkość. Gdy jednak zdołają dotrzeć do wroga, to biją inne jednostki z ich poziomu na głowę! W dodatku dzięki 25% szans na odparcie wrogiego zaklęcia oraz dużej ilości punktów życia, zdołają z reguły przetrwać walkę z niewielkimi stratami.
Ulepszenie właściwie niewiele zyskuje za 50 sztuk złota, które trzeba wydać na ich trening. Poprawia się nieco obrona oraz szybkość. Gdyby nie to ostatnie, to nie byłoby to zbyt dobre ulepszenie, gdyż krasnoludy potrzebują szybkości jak własnego topora. |
4
3 2 - 3 15 średnia (4) 250 4 554 |
Atak
Obrona Obrażenia Punkty życia Szybkość Koszt Przyrost Wartość AI |
5
5 2 - 3 15 bardzo duża (6) 300 4 658 |
||
● strzela dwukrotnie, 24 strzały | Zdolności | ● strzela dwukrotnie, 24 strzały | ||
Komentarz: Dość ciekawa jednostka. Elfy mają ogólnie niskie parametry - niższe od krasnoludów wojowników, a kosztują tyle samo. Posiadają również taką samą szybkość i są mało wytrzymałe, a mimo to stanowią cenne wsparcie dla armii Czarodziejki. Dlaczego? Ano, ze względu na ich umiejętności łucznicze. Strzelają, bowiem dwa razy na turę, a w dodatku prawie nigdy nie zabraknie im strzał.
Wysokie elfy kosztują o 50 sztuk złota więcej, ale jak najbardziej są tego warte. Znacznie poprawia się parametr obrony i troszkę mniej, ale zawsze – ataku. Przede wszystkim jednak, ich prędkość znacząco rośnie. Teraz mogą oddać dwa strzały bez większej obawy odnośnie zablokowania przez przeciwnika. |
7
5 5 - 8 25 duża (5) 350 3 1290 |
Atak
Obrona Obrażenia Punkty życia Szybkość Koszt Przyrost Wartość AI |
7
7 5 - 8 25 bardzo duża (6) 400 3 1428 |
||
● strzela, 8 strzałów | Zdolności | ● strzela, 16 strzałów | ||
Komentarz: Podobnie jak elfy, druidzi także mają dość niskie parametry, jednak są od nich lepsi w ataku i zadają nawet dwukrotnie większe obrażenia, choć strzelają tylko raz. Posiadają także dużą prędkość. Ulepszenie również jest bardzo podobne do tego u elfów. Za te już niemalże standardowe 50 sztuk złota znacznie poprawi się zdolność obrony druidów (teraz będą tak samo ofensywni jak defensywni) oraz szybkość. Razem z wysokimi elfami będą mogły strzelać, często zanim wróg zdąży ich zablokować. |
Atak
Obrona Obrażenia Punkty życia Szybkość Koszt Przyrost Wartość AI |
10
9 7 - 14 40 duża (5) 500 2 2702 |
|
● 20% szans na oślepienie przeciwnika na 3 tury | ||
Komentarz: Można je porównać do czempionów. Mają ten sam atak, obronę i ilość punktów życia, jednak zadają od nich prawie o połowę więcej obrażeń i mają 20% szans na oślepienie przeciwnika. Zapomnijmy o prędkości mniejszej o dwa punkty, choć nadal dużej, oraz o 125 sztuk złota wyższej cenie i jednorożce okażą się bardzo trafnym wyborem. Poza tym są silną jednostką naziemną, co w przypadku zamku Czarodziejki ma większe znaczenie niż u Rycerza. |
Atak
Obrona Obrażenia Punkty życia Szybkość Koszt Przyrost Wartość AI |
12
10 20 - 40 100 super duża (7) 1500 + 1 1 10114 |
|
● lata
● atakuje przez 2 pola ● niewrażliwość na zaklęcia żywiołów |
||
Komentarz: Razem z czempionami, najszybsze stworzenia w grze. Już ten fakt sprawia, iż są bardzo użytecznymi jednostkami na polu bitwy, ale to nie wszystko. Feniksy latają, atakują przez dwa pola, mają nienajgorsze parametry ataku/obrony, są odporne na zaklęcia żywiołów, zadają sporo obrażeń, choć najlepiej, aby były pod wpływem Błogosławieństwa i co ważne; są całkiem tanie (jedynie koszty w surowcach mogą sprawić trudności). Pod względem siły i wytrzymałości znajdują się gdzieś po środku innych jednostek 6. poziomu. |
Powrót do góry |