Ostatnio na naszym forum
  • Fheroes 2 - nowy engine do starej gry
    Autor: Tallos, napisano 4 sierpnia 2024 Przejdź
  • Za co je lubicie
    Autor: Bubeusz, napisano 19 listopada 2023 Przejdź
  • Wybór zamku w H1
    Autor: Kasdeya75, napisano 25 października 2023 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Resurectra
    Autor: Huntka, dodano Zobacz
  • Wizard Pact
    Autor: Robert Lakatos, dodano Zobacz
  • Troll Trails
    Autor: Andy Gels, dodano Zobacz

Oddziały Czarodziejki

Poziom 1 - Rusałka

Rusałka Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
4
2
1 - 2
2
średnia (4)
50
8
129
● lata
● powstrzymuje kontratak
Komentarz: Bardzo dobra jednostka 1. poziomu. Bardzo krucha, ale szybkość, dobry atak, możliwość latania i co najważniejsze: powstrzymywanie kontrataku czynią rusałki niezwykle użytecznymi.

Poziom 2 - Krasnolud i krasnolud wojownik

Krasnolud 6
5
2 - 4
20
bardzo niska (2)
200
6
500
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
6
6
2 - 4
20
średnia (4)
250
6
716
Krasnolud wojownik
● 25% szans na odparcie wrogiego czaru Zdolności ● 25% szans na odparcie wrogiego czaru
Komentarz: Byłyby chyba najlepszymi jednostkami 2. poziomu, gdyby nie jeden mankament: mała szybkość. Gdy jednak zdołają dotrzeć do wroga, to biją inne jednostki z ich poziomu na głowę! W dodatku dzięki 25% szans na odparcie wrogiego zaklęcia oraz dużej ilości punktów życia, zdołają z reguły przetrwać walkę z niewielkimi stratami.
Ulepszenie właściwie niewiele zyskuje za 50 sztuk złota, które trzeba wydać na ich trening. Poprawia się nieco obrona oraz szybkość. Gdyby nie to ostatnie, to nie byłoby to zbyt dobre ulepszenie, gdyż krasnoludy potrzebują szybkości jak własnego topora.

Poziom 3 - Elf i wysoki elf

Elf 4
3
2 - 3
15
średnia (4)
250
4
554
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
5
5
2 - 3
15
bardzo duża (6)
300
4
658
Wysoki elf
● strzela dwukrotnie, 24 strzały Zdolności ● strzela dwukrotnie, 24 strzały
Komentarz: Dość ciekawa jednostka. Elfy mają ogólnie niskie parametry - niższe od krasnoludów wojowników, a kosztują tyle samo. Posiadają również taką samą szybkość i są mało wytrzymałe, a mimo to stanowią cenne wsparcie dla armii Czarodziejki. Dlaczego? Ano, ze względu na ich umiejętności łucznicze. Strzelają, bowiem dwa razy na turę, a w dodatku prawie nigdy nie zabraknie im strzał.
Wysokie elfy kosztują o 50 sztuk złota więcej, ale jak najbardziej są tego warte. Znacznie poprawia się parametr obrony i troszkę mniej, ale zawsze – ataku. Przede wszystkim jednak, ich prędkość znacząco rośnie. Teraz mogą oddać dwa strzały bez większej obawy odnośnie zablokowania przez przeciwnika.

Poziom 4 - Druid i wielki druid

Druid 7
5
5 - 8
25
duża (5)
350
3
1290
Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
7
7
5 - 8
25
bardzo duża (6)
400
3
1428
Wielki druid
● strzela, 8 strzałów Zdolności ● strzela, 16 strzałów
Komentarz: Podobnie jak elfy, druidzi także mają dość niskie parametry, jednak są od nich lepsi w ataku i zadają nawet dwukrotnie większe obrażenia, choć strzelają tylko raz. Posiadają także dużą prędkość. Ulepszenie również jest bardzo podobne do tego u elfów. Za te już niemalże standardowe 50 sztuk złota znacznie poprawi się zdolność obrony druidów (teraz będą tak samo ofensywni jak defensywni) oraz szybkość. Razem z wysokimi elfami będą mogły strzelać, często zanim wróg zdąży ich zablokować.

Poziom 5 - Jednorożec

Jednorożec Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
10
9
7 - 14
40
duża (5)
500
2
2702
● 20% szans na oślepienie przeciwnika na 3 tury
Komentarz: Można je porównać do czempionów. Mają ten sam atak, obronę i ilość punktów życia, jednak zadają od nich prawie o połowę więcej obrażeń i mają 20% szans na oślepienie przeciwnika. Zapomnijmy o prędkości mniejszej o dwa punkty, choć nadal dużej, oraz o 125 sztuk złota wyższej cenie i jednorożce okażą się bardzo trafnym wyborem. Poza tym są silną jednostką naziemną, co w przypadku zamku Czarodziejki ma większe znaczenie niż u Rycerza.

Poziom 6 - Feniks

Feniks Atak
Obrona
Obrażenia
Punkty życia
Szybkość
Koszt
Przyrost
Wartość AI
12
10
20 - 40
100
super duża (7)
1500       + 1
1
10114
● lata
● atakuje przez 2 pola
● niewrażliwość na zaklęcia żywiołów
Komentarz: Razem z czempionami, najszybsze stworzenia w grze. Już ten fakt sprawia, iż są bardzo użytecznymi jednostkami na polu bitwy, ale to nie wszystko. Feniksy latają, atakują przez dwa pola, mają nienajgorsze parametry ataku/obrony, są odporne na zaklęcia żywiołów, zadają sporo obrażeń, choć najlepiej, aby były pod wpływem Błogosławieństwa i co ważne; są całkiem tanie (jedynie koszty w surowcach mogą sprawić trudności). Pod względem siły i wytrzymałości znajdują się gdzieś po środku innych jednostek 6. poziomu.
Powrót do góry